Update 2 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van LifeWord Christian Center - WaarBenJij.nu Update 2 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van LifeWord Christian Center - WaarBenJij.nu

Update 2

Door: Br. Herbert

Blijf op de hoogte en volg LifeWord

19 April 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo lieve allemaal,
Jullie zullen wel denken: hebben zij het nou zo druk of zijn ze ons vergeten? Wel het lig zo: we zijn inderdaad erg druk geweest en daar komt bij dat we niet zomaar achter de computer kunnen buiten werktijd.
Maar hier zijn we dan weer.

Za. 14.04.2012
's Morgens om 08.00 opgehaald om met de bus van 09.00 naar Batu Pahat te gaan. Reis duurt ongeveer 2 uur en 15 min. Hier zouden we de Chinese Senior Ps. Sheng en Ps. Danny Lim ontmoeten. Eerst brachten ze ons naar een Chinees restaurant om wat te eten.
En na het eten hebben ze ons naar het 4 sterren Pelican Hotel gebracht waar we even kunnen bijkomen voor de avonddienst. Hier kun je Ps. Kelvin zien voorbereiden voor zijn preek met zijn I-pad. De dienst begint om 20.00u maar werden al opgehaald om 19.00u om te gaan eten in een redelijk chique Chinees restaurant.
Aangekomen in de kerk waar ong. 40-50 personen aanwezig waren. Ps. Kelvin had een geweldige boodschap gebracht en zoals in de andere kerk het geval was, waren ook de mensen hier erg hongerig naar Gods Woord.
Mensen komen hier massaal naar voren voor gebed en een aanraking van God.
Na de dienst zijn we weer naar ons hotel gegaan, maar we konden de slaap niet vatten en zijn wat gaan drinken. Terug in het hotel gingen we slapen maar merkten al gauw dat de matrassen erg hard waren. Het leken wel strijkplanken met een laken eroverheen, zo hard was die, en dat terwijl we pas om 00.30u in bed lagen en er de volgende dag om 05.30u vroeg uit moesten, 07.00u ontbijten en om 08.00u opgehaald.
We waren dus die morgen ook niet erg goed uitgerust en waren best wel
moe. Kort samengevat: Lange dag, korte nacht, en geen goede nachtrust gehad die zaterdag. Wiskundig gezien kun je dus zeggen: 3x niks!!!
Zo. 15.04.2012
Om 08.00u opgehaald om naar Kluang te gaan voor de dienst van 10.00u.
Kluang is een kleine Chinese startende Gemeente met ong. 20 personen, en zoals je op de foto's kunt zien hetzelfde zoals de andere Gemeenten: honger en dorsten naar Gods aanraking. Na de dienst terug naar plaatsje Muar, waar we onze nacht zouden doorbrengen. Muar is de stad waar Ps. Danny Lim woont en voorgaat en je kunt merken dat deze Gemeente met ong. 60 mensen iets verder is dan de kerken in Batu Pahat en Kluang. Dienst begint om 20.00u, stevige lofprijs en aanbidding en goede preek door Ps. Kelvin zijn ingredienten voor een goede avond waarin God kan bewegen met Zijn Geest. Na de dienst weer eten in een heerlijk restaurant en daarna naar onze slaapplaats, die gelegen is in de bovenverdieping van de kerk hier in Muar. Ondanks dat we slechts op een matras lagen was het toch goed uitrusten.
Ma. 16.04.2012
Een dagje vrij en naar Singapore met de bus heen en terug.
Di. 17.04.2012
Dagje vrij en van Muar naar Melakka samen met Br. Nasheem (Indiase broeder) naar een groot warenhuis geweest genaamd Jusco.
Wo. 18.04.2012
Dagje vrij en naar Kuala Lumpur gegaan met de bus samen met Br. Nasheem.
Do. 19.04.2012
' Middags met Ps. James gelunched en voorbereiden voor samenkomst in Jasin om 20.00u. Tot horens en GBU. (dat is God Bless You)

• 19 April 2012 - 09:09

Tim:

Blij om weer van jullie te horen na de laatste bericht. Had hetzelfde vorig jaar in Zuid-Afrika met internet.

God is goed. Het is altijd gaaf om te zien wat God aan het doen is. Ik ben ook erg blij dat jullie een goede tijd doormaken, ondanks de drukke schema.

God bless you both. Keep up the good work. Tot lezens.

• 19 April 2012 - 11:19

Anneke:

Goed werk heren! Een geweldige tijd weggelegd voor jullie. Ook hier is de geest aanwezig om te bidden voor jullie. Stay blessed!!

• 19 April 2012 - 18:19

Natasha:

God is meer dan goed! We houden jullie zeker in gebed. Gos is met jullie :D.

• 20 April 2012 - 08:07

Maaike:

Ik ben blij om te horen dat het woord en gebed zo goed aanslaat bij de hongerige mensen daar. Ik hoop dat het zal zorgen voor een groei in de christelijke gemeenten daar.
    Ik zal ook in het speciaal voor jullie nachtrust gaan bidden, zodat jullie reis wiskundig gezien 3x ALLES mag worden!