Update 3 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van LifeWord Christian Center - WaarBenJij.nu Update 3 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van LifeWord Christian Center - WaarBenJij.nu

Update 3

Door: Br. Herbert

Blijf op de hoogte en volg LifeWord

23 April 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo lieve allemaal,
Hier zijn we dan weer voor de 3e en laatste update hier in Maleisie.

Do. 19.04.2012
's Morgens hebben we lekker uit kunnen slapen en pas 's middags rond 14.00u hebben we met Ps. James en Br. Hok gelunched in een Chinees restaurant. Nadien weer terug naar ons stekkie voor de voorbereiding vd avonddienst in Jasin. We werden opgehaald om 19.15u door onze Br. Nasheem en zijn vrouw. Dit is een Tamilsprekende Gemeente van ong. 60 mensen waar een vrouw als pastor voorgaat. De mensen hier zijn een beetje verlegen maar wel oprecht van hart. Alles gaat hier in het Tamils en Br. Nasheem moest Ps. Kelvin vanuit het engels vertalen naar het Tamil.En zoals gebruikelijk na de dienst weer eten in een restaurant.
Vr. 20.04.2012
Dagje vrij en bijna de hele dag op onze kamer gebleven. 's Middags om 14.00u door Br. Nasheem opgehaald. We waren op weg om naar de moeder/schoonmoeder van Caroll en Ivar in Serembang te gaan, maar ipv de snelweg bracht hij ons via een touristische route naar hele mooie plekken vh land. Prachtig om te zien.
Onderweg nog even verse cocosnootmelk gedronken. Om 18.00u in Serembang aangekomen wachtte Zr. Maria ons op in haar huis waar al verscheidene vrouwen (10) aanwezig waren, want deze avond zou een vrouwenavond worden. Ondertussen kwam Ps. Gan van Zr. Maria ons even bezoeken en ff babbelen. Ps. Kelvin begon met zijn bijbelstudie en de dames gingen er gretig op in en waren erg interactief. Daarna gebeden voor persoonlijke dingen en jaja...weer eten. Hmmm erg lekker allemaal en klaargemaakt om naar huis te gaan via de snelweg. Inmiddels is het alweer 21.30u voordat we vertrokken.
Za. 21.04.2012
's Morgens om 09.00u samen met Br. Nasheem en Br. Kenneth (zakenman) tot ong. 10.00u ontbeten in een restaurant.
Hierna nog ff op bed gelegen voor een dutje en Ps. Kelvin was alweer ah voorbereiden voor de avonddienst in Bukit Bahru. Ps. Johnny kwam ons om ong. 19.30u persoonlijk ophalen. Deze mensen hebben een vrij nieuw gebouw weten te kopen en het zag er dan ook hartstikke mooi uit. De dienst begon met ong. 30personen, een goede praise en worship en een krachtig Woord verkondigd door Ps. Kelvin en oh ja daar gaan we weer... lekker eten!!!
Zo. 22.04.2012
Ongeveer 07.30u wakker geworden en ontbeten en voorbereiden voor de alweer laatste dienst van onze reis. Dit keer was de kerk slechts 50 meter van ons verwijderd, dus eigenlijk was het een thuiswedstrijd.
09.30u zijn we naar de kerk gaan lopen en zien tot ons verbazing toch wel de mooiste kerk maar ook de meest volwassen kerk van onze reis. Alles loopt hier in goede banen; erg gedisciplineerd. De lofprijs en aanbiddingsdienst was van een zodanige kwaliteit dat het makkelijk preken was voor Ps. Kelvin. Hierna zijn we rechtstreeks gaan omkleden om met Br. Kenneth en zijn vrouw, Br. Nasheem, Br. Paul, Zr. Anna en Pastor en ik naar een Chinees restaurant gegaan. 's Avonds bracht Br. Nasheem en zijn vrouw ons naar Chinatown en zoals je kunt zien zijn de foto's niet erg duidelijk meer omdat het al donkerder begint te worden. Thuis aangekomen om ong. 21.30u begonnen met inpakken van onze koffers.
Ma. 23.04.2012
Om 10.30u samen met Br. Nasheem en Ps. James naar Bukit St. Paul gegaan, dit is een touristische trekpleister over de geshiedenis van Melakka. Daarna zijn we naar een groot winkelcentrum gegaan waar we gingen lunchen en vervolgens wat gingen kopen voor onszelf. Het is dan alweer 14.00u als we thuiskomen en vanmiddag even bijkomen en 's avonds 19.00u gaan we eerst naar een heet water geiser en dan gaan we van daaruit naar Kuala Lumpur International Airport (hehe eindelijk, sorry hoor dit is een grapje!). Tot zover onze reisverslag vanuit een heet en zonnig Maleisie. Onze broeders en zusters hier laten ons een geweldige indruk achter van hun warmte en gastvrijheid en bovenal hun eenheid onder de diverse plaatselijke Gemeenten. Glorie aan God en bedankt voor al jullie gebeden vanuit LCC Nederland. Tot ziens in Nederland.
Ps. Kelvin en Br. Herbert

• 23 April 2012 - 08:58

Anneke:

Fijn dat alles zo goed is gegaan, jullie goed hebben kunnen slapen en een zegen zijn in Maleisië. Ik wil jullie een goede gezegende reis terug wensen en tot ziens in LCC.